22 Aprilie 2015 - Ziua Pământului

După cum știți sau ați văzut la televizor (probabil - dacă s-a difuzat) azi este Ziua Pământului.
Da, ne gândim doar într-o singură zi la Terra, cum majoritatea se gândesc că sunt români doar la 1 Decembrie; însă să trecem peste.

Ne gândim foarte puțin la Pământ dar suntem dependenți de el. Primăvara începe plantarea de puieți în diverse zone: instabile din punct de vedere al riscului alunecării lui sau în orașe se realizează plantări de copaci pe marginea drumul.

Ok! Foarte frumos. Însă vine cineva din urmă (care nu are nici o treabă cu mediul înconjurător) și îl doboară la pământ, acel firicel de puiet. În plus, îl rupe bine, și-l atribuie pe post de ciomag parcă ar merge la oi...chiar...sunt ciobani, uite și de ce rup acel puiet.

Acesta este doar un exemplu. Un altul este de la mine din cartier, mai exact din fața blocului meu. Am plantat cu unii locatari ai blocului un gard viu de-a lungul aleii și într-un timp de maxim 6 luni era complet ras.

Unii locuitori ai blocului sau a cartierului când ieșeau/intrau din/în scara blocului rupeau din acel gard și foloseau acea bucată de lemn pe post de scobitoare.(rupeau câte o bucată de 5-6 cm). Vă imaginați așa ceva? Mâncau gras și rămânea ceva între dinți, acesta e adevărul.

Revin la plantatul de copaci. Este cel mai bun lucru posibil și ar trebui să plantăm masiv puieți având în vedere timpul lung de creștere și tăierea masivă din ultimul timp. Însă mai e o problemă. Plantarea se face deseori pe imaș (câmp unde se practică pășunatul excesiv și ca urmare se ajunge la alunecări de teren) și plantăm noi cât plantăm dar din 1000 de puieți se prind 10, așa că nu am făcut nici o treabă. Primăvara după ce dă mai bine căldura și iarba, ies oile din stână și rup tot iar.

Dacă nu se va controla acele locuri unde s-au plantat puieți și păzit locul degeaba depunem eforturi să sădim puieți, nu vor rezista oilor, vacilor ieșite la păscut.

Am scris acest articol mai lung. Ideea mea era să scriu mai multe, însă le-am rezumat și am scris unul mai lung.

Comentarii

  1. Am remarcat un progres in articolele tale.
    Pierdusem acest blog din vedere de vreun an de zile, dupa surpriza redescoperirii a urmat supriza ca esti in continuare "pentru mediu".
    Succes in idei, sa scrii si sa te inconjuri de iubitori ai naturii mediului natural.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am remarcat un progres in articolele tale.
    Pierdusem acest blog din vedere de vreun an de zile, dupa surpriza redescoperirii a urmat supriza ca esti in continuare "pentru mediu".
    Succes in idei, sa scrii si sa te inconjuri de iubitori ai naturii si ai mediului natural.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. De scris, scriu însă acum mai puțin din cauza timpului, dar scriu.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Gestionarea deșeurilor în România

Sare iodată sau sare de murături...?