Legislația UE nesemnificativă pentru România?

Uniune Europeană”, „2007”, „integrare”, „legi UE” .... vă spun ceva toate aceste cuvinte? Cred că da. Atunci când am aderat la Uniunea Europeană, am aderat și la noi legi, poate mai aspre, poate mai complexe, legi la care România a fost de acord.

Ei bine, fost-am noi de acord, dar le punem în aplicare? Eu vorbesc doar despre legislația de mediu, legislație care mă întâlnesc cu ea și o citesc.

România nu poate folosi legislația europeană cum este scrisă. Ea trebuie să fie transpusă în România pentru a putea fi și operațională, a verifica, a amenda pe cineva care nu respectă legea.

Însă aici e lucrul cel mai interesant. UE lasă la liberă alegere pentru fiecare țară în parte care sunt instituțiile care să verifice, să dea amenzi, în principiu instituțiile care să urmărească respectarea legilor. România a transpus legile UE, însă a uitat tocmai să desemneze instituțiile și ocupațiile lor.

Nu spun că nu e Agenția de Protecția Mediului, Garda de Mediu în România, dar după cum vedeți și voi prin mass-media, la o poluare mai semnificativă fiecare își aruncă „mâța” în ograda altuia. Tot așa, până când poluarea nu mai e, sau este în condiții acceptabile de lege și poluatorul nu mai plătește nimic.

Eu am întâlnit un caz de genul. Agenția pentru Protecția Mediului a făcut niște analize unui râu și s-au găsit concentrații mari de plumb, acizi, etc. La spusele lor, au anunțat Garda de Mediu, instituție care ar trebui să dea amenzi pentru poluare, însă cei de acolo au cerut noi analize la râu pentru că nu au primit documentele, analizele referitoare la respectiva poluare.

Întâmplări asemănătoare găsim peste tot în România. După cum spuneam adineaori fiecare instituție își aruncă „mâța” în ograda altuia deoarece transpunerea legilor nu desemnează și instituțiile care ar trebui să-și îndeplinească atribuțiile. Fiecare face cum crede, cum îl taie capul, vorba românului. 

De aceea este un haos în România și că în momentul în care am scris acest articol am fost într-un tren în România și am realizat o întârziere de 1 oră, tren care Germania l-a scos din uz acum 50 de ani.


Bună treabă!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gestionarea deșeurilor în România

Sare iodată sau sare de murături...?