1 Decembrie...altfel

1 Decembrie este Ziua Națională a României. Am mai scris și aici despre această zi. Însă pe data de 1 decembrie anul acesta mi-a venit în minte ceva. Uitându-mă la TV la parada militară, mă gândeam că de 1 Decembrie să fie altfel, decât acum: cu paradă militară.

Cei drept nu putem să ne lăudăm cu tehnica și echipamentele României în materie de arme, pentru un eventual război. Știu, dă bine la TV tot felul de blindate frumos lustruite înainte de eveniment. Tot respectul pentru militari care își dau și viața pentru țară. Au murit ceva oameni în războaie, nu aș zice că pentru țară, că nu s-a murit pentru ea (vezi războaiele din Afganistan, Irak).

Să trec la subiect. Îmi imaginam cum ar defila în loc de armată, poliție, jandarmerie, ISU ș.a. oameni din diferite zone ale României îmbracați în costume populare tradiționale. Pe lângă acești oameni ar putea să defileze și toți acei oameni care au câștigat diferite medalii olimpice naționale dar și internaționale și fac România cunoscută pe plan internațional. Să vadă toată țara cu ce ne mândrim, cu ce avem mai de valoare aici, în țară.

Mai jos vă pun o poză cu costum popular din zona Pădurenilor. Păi când vezi acel roșu aprins, cum să nu-ți placă?! Cu siguranță sunt și-n celelalte zone la fel de frumoase și s-a investit multă muncă la acest rezultat.

P.S.: A trecut ceva timp din 1 Decembrie, însă am ezitat să public acest articol. Știu, unii s-ar putea să nu fie de acord cu mine, alții ar vedea frumoasă această idee.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gestionarea deșeurilor în România

Sare iodată sau sare de murături...?